piątek, 4 sierpnia 2023

Drobiazgi...


Piętnaście lat temu nauczyłam się jak otwiera się Konto na portalu. Wklejenie obrazka do postu było dla mnie czymś tak bardzo skomplikowanym, że nieraz myślałam, żeby zaniechać. 

Jednak: poznałam różne programy graficzne, stworzyłam w nich tysiące obrazków.

Nauczałam się rysować i malować używając Narzędzi do tego przystosowanych.

Moim marzeniem było malowanie akwarelami.

Czasem udawało mi się uzyskać efekt malowania akwarelą. Ale tylko efekt. Nawet malowanie w C.Painter, Pędzlami Akwarela, nigdy mnie nie zadowoliło.

Po prostu nie mogłam ich opanować. Innymi malowałam, uzyskiwałam to co chciałam, no prawie.


To jest mój przedostatni obrazek namalowany w C. Painter.

Od miesięcy nie maluję, tylko rysuję w Affinity Designer. 

Czy wrócę do malowania w C. Painter? Nie wiem. 

Dodam, że zarzucano mi, że maluję w programach graficznych, na podstawie zdjęć. Oczywiście, używałam do tego zdjęć, pobierałam z nich kolor, obrysowywałam Ołówkiem odręcznie albo Piórem bardzo dokładnie, kształty obiektów które potem malowałam używając do tego kilku Pędzli. 

Do tego stworzony jest C.Painter i inne programy graficzne.

Gdybym nie miała zdjęcia, nigdy nie namalowałabym głowy tego konia.


I dochodzę do sedna.

Od pewnego czasu mówi się o IA-Sztucznej Inteligencji.

Moje koleżanki i kolega poznają teraz Generatory które tworzą obrazki zatykające dech.

Nie używałam jeszcze Generatorów. Opieram się tylko na tym o czym mówią koleżanki i kolega.

Może napiszę więcej, gdy uzyskam ich zgodę, na wklejenie ich prac tutaj i opisanie w jaki sposób i czy uzyskali to co chcieli.